W marcu 2021 roku 400-metrowy kontenerowiec stanął w poprzek Kanału Sueskiego, blokując najważniejszą przeprawę żeglugową między Europą i Azją na 6 dni. Spowodowało to poważne skutki dla światowego handlu, z których niektóre z gospodarek nie wykaraskały się do dzisiaj. Nowy raport Urzędu Morskiego Panamy analizuje przyczyny wypadku.
Okres pandemii koronawirusa związany z ograniczeniem przewozów lotniczych, morskich i samochodowych między Europą i Chinami przyczynił się do wzrostu znaczenia transportu kolejowego. Niedawne wydarzenia na Kanale Sueskim dodatkowo udowadniają, że złoty wiek dla kolei może być dopiero przed nami.
Wąskie gardła w łańcuchu dostaw na światowym rynku żeglugi, zwiększają krótkoterminową presję na inflację – wynika z raportu opublikowanego w czwartek przez Fitch Ratings.
Kanał został odblokowany. Mega kontenerowiec Ever Given 20 tys. TEU ruszył w podróż do Europy. Evergreen musi spodziewać się działań prawnych i roszczeń finansowych operatorów logistycznych i władz Kanału Sueskiego. Czy tylko Evergeen?
Od wtorku zablokowany jest jeden z najbardziej ruchliwych szlaków wodnych na świecie. Jak podają eksperci w stacji CNN uwolnienie 224 000-tonowego statku, który jest zaklinowany w Kanale Sueskim, może zająć kilka dni, a nawet tygodni. Statek nadal blokuje tranzyt w obu kierunkach przez ten kluczowy kanał żeglugowy. Dziesiątki statków towarowych pozostają unieruchomione na obu końcach kanału.
Prezes PGNiG Paweł Majewski oświadczył w czwartek, że spółka nie spodziewa się zakłóceń w dostawach LNG z Kataru z powodu zablokowania Kanału Sueskiego przez kontenerowiec.
Po modernizacji nabrzeże Chorzowskie gotowe do pracy
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie